Mediatrainingen

interview c
De pers staat onaangekondigd bij u op de stoep. Hoe gaat u daarmee om? Gooit u de voordeur dicht, neemt u de telefoon niet op? Door ondoordachte, paniekerige en emotionele reacties kunt u, én uw bedrijf/organisatie, veel imagoschade oplopen. Dus: hoe gaat u wél verstandig met de media om, ook als u geen zin hebt in lastige journalisten die vervelende vragen stellen…

Mariëtte is vanaf 1984 journalist. Ook zij stond regelmatig- in gevallen van negatief nieuws- onaangekondigd op de stoep bij bedrijven, bestuurders en politici. Mariëtte: “Vaak dacht ik: De hele zaak escaleert alleen maar omdat mensen niet weten hoe ze met de pers moeten omgaan. Ze worden onnodig slachtoffer omdat ze geen regie voeren en niet weten hóe ze de regie over de situatie moeten overnemen. Terwijl de boodschapper altijd regisseur moet blijven van zijn eigen boodschap.”

Mariëtte kan als journalist en als mediatrainer, u de beste tips en adviezen geven over hoe om te gaan met de pers.
Er is keuze uit twee trainingen, maar beter is ze beide te volgen:1: ‘Leer mij de media kennen’, over omgang met de media
2: Interviews geven

1: Tijdens training 1 komen o.a. de volgende vragen aan bod:

-Wanneer is iets eigenlijk nieuws?
-Hoe breng ik mijn bedrijf/product/dienst in het nieuws?
-Hoe relateer ik mijn nieuws aan (maatschappelijk) relevante ontwikkelingen?
-Hoe schrijf ik een persbericht?
-Naar wie verstuur ik het en moet ik daarna de journalist nog bellen?
-Hoe zet ik social media in?
-Hoe bouw ik een relatie op met de media?

Tijdens training 2 leert u interviews te geven aan de ‘geschreven pers’ en aan radio en tv. Dit is echt een training op maat die aan uw wensen en situatie wordt aangepast. Deze trainingen worden vaak gegeven met een cameraman.

 

Er is viagra vrienden zeggen vaak dat ik nodig heb viagra kopen zonder bezwaar mee eens meestal Ik ben het eens met hen. Meestal ze me niet bedriegen. Om deze reden vertrouwt ze.